Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiotem działalności Liceum Ogólnokształcącego w Krośniewicach jest nauczanie i wychowanie uczniów.
Cele i zadania:
Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie Prawo Oświatowe (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.), przepisach aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, programie profilaktyczno – wychowawczym.
- Umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły oraz umożliwia uczniom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia.
- Kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizacji celów i zasad określonych w ustawie, stosownie do istniejących warunków w szkole i wieku uczniów .
- Umożliwia uczniom podtrzymywanie własnej tożsamości religijnej i światopoglądowej
- Udziela uczniom pomocy psychologiczno - pedagogicznej zgodnie z procedurami zawartymi w „Systemie Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej oraz wspierania uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Krośniewicach”
- Umożliwia uczniowi rozwijanie szczególnych uzdolnień i zainteresowań poprzez zezwolenie na indywidualny tok nauki.
- Sprawuje opiekę nad uczniami przebywającymi w szkole podczas zająć obowiązkowych, nadobowiązkowych i dodatkowych odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły.
- Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z założeń dydaktycznych i wychowawczych.
- Edukacja szkolna polega na harmonijnej realizacji zadań w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności i wychowania.
- Nauczyciele dążą do wszechstronnego rozwoju ucznia. Nauczyciele, mając na uwadze osobowy rozwój ucznia współdziałają na rzecz tworzenia w świadomości uczniów zintegrowanego systemu wiedzy, umiejętności i postaw.
Niespełnianie obowiązku szkolnego [obowiązku nauki] podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Ocenianie, egzaminowanie, i promowanie uczniów odbywa się na zasadach określonych w rozporządzeniu z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (z późn. zm.).
W sprawach dotyczących oceniania i promowania nie prowadzi się postępowania administracyjnego i nie stosuje się Kodeksu postępowania administracyjnego.
Tekst rozporządzenia
Podstawa programowa określona jest w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia (Dz. U. z 2018 r. poz. 467) wejście w życie 1.09.2018 r. – nowa podstawa programowa.
Tekst rozporządzenia wraz z załącznikami
Wydano na podstawie: Prawo oświatowe, art. 47 ust. 1 pkt 1 lit. c, d i g
oraz
Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2012 r., poz. 977, z późn. zm.) – stara podstawa programowa.
Tekst rozporządzenia wraz z załącznikami
Wydano na podstawie: Ustawa o systemie oświaty, Art. 22 ust. 2 pkt. 2
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 08-12-2020 - Edycja treści
- 11-05-2019 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 167